Tuesday 1 March 2011

Saya ingin Menonton Filem World Invasion: Battle Los Angeles



Untuk beberapa tahun, terdapat dokumentasi kes-kes penemuan UFO di serata dunia – Buenos Aires, Seoul, France, Germany, China. Akan tetapi pada 2011, apa yang hanya merupakan penemuan sahaja untuk seketika waktu dahulu, kini menjadi realiti yang menakutkan apabila Bumi diserang oleh kuasa-kuasa yang tidak dikenali. Semasa penduduk dari serata dunia melihat kejatuhan bandar-bandar terhebat di dunia, Los Angeles menjadi tempat tumpuan terakhir untuk pertempuran yang tidak diduga. Kemenangan bergantung kepada staf sarjan Marine (Aaron Eckhart) dan platun barunya untuk bertempur dengan musuh yang tidak seperti mana-mana yang pernah ditemui sebelum ini.... "

Diarah oleh Jonathan Liebesman, "Dunia Invasion: Pertempuran Los Angeles" dibintang oleh Aaron Eckhart ("The Dark Knight"), Michelle Rodriguez ("The Fast and Furious") dan Bridget Moynahan ("The Recruit").

Filem seperti "World Invasion" Battle Los Angeles ini mengandungi elemen aksi, fiksyen sains dan perang diolah ke dalam satu. Dan itulah yang menarik sebahagian besar pelakon dan krew untuk projek perfileman ini.

“Aku dibesarkan dengan filem seperti ini" kata Pengarah Jonathan Liebesman berkongsi cerita. "Filem Perang dan filem-filem fiksyen sains adalah kegemaran saya samada ia adalah 'Braveheart' atau 'Alien' mahupun 'Terminator' dan di sini anda mendapatkan kedua-duanya sekali"

Tapi Liebesman sangat khusus tentang genre yang mana datang dahulu "Ini bukan filem makluk asing yang mempunyai askar tapi ini adalah filem perang dengan makluk asing .."

Semangat itu juga yang menarik Aaron Eckhart, yang memainkan peranan Sarjan Michael Nantz dalam filem ini. Sarjan Nantz yang memimpin platun marine ke Bandar Los Angels selepas diserang oleh makluk asing. "Saya melakukan ini kerana pengarah, Jonathan Liebesman," kata Eckhart. "Saya merasa bahawa dia ingin membuat filem perang yang lebih realistik, dan itulah yang ingin saya lakukan."

Check out trailer menakjubkan di bawah ini. Ianya telah disatukan dengan baik sekali,soundtrack yang cukup bagus walaupun memang terlihat seperti video game di merata-rata tempat. Harapan filem ini akan mendapat sambutan hebat namun sapa tahu kemungkinannya nanti. Skyline mempunyai trailer besar, tetapi ulasan mengatakan filem ini ini agak kucar kacir di kesudahannya. Mungkin filem makluk asing ini adalah lebih baik dari yang lain.

No comments:

Post a Comment