Tuesday 15 February 2011

Trend cupcake untuk perkahwinan


Trend terbaru akhir-akhir ini untuk wedding cake adalah dengan wedding cupcake. Dan wedding cupcake ini juga cukup popular sekarang. Apakah kelebihan wedding cup cake atau cupcake pengantin jika dibanding dengan wedding cake atau kuh pengantin tradisional yang biasa digunakan selama ini.

Tidak usah jauh-jauh kita membandingkan dengan trend yang ada di Amerika. Ada 3 alasan jelas kenapa cup cake pengantin mulai banyak diminati oleh para calon pengantin untuk menghiasai acara perkahwinan mereka.

Alasan pertama adalah tren. Tidak ada yang dapat menyangkal bahawa cupcake adalah tren terbaru dari kek. Jadi, dengan menggunakan wedding cupcake, pengantin menunjukkan bahawa mereka adalah orang-orang yang mengikuti perkembangan zaman.

Alasan kedua adalah dari segi praktikalnya. Harus diakui bahawa dalam proses pembuatan cupcake lebih praktikal. Jika ada yang salah, tinggal membuang cupcake yang salah, bukan harus mengganti keseluruhan kek. Bahkan, dalam masalah penghantara ke lokasi perkahwinan juga lebih mudah. Karena alasan itu, harga cupcake pengantin lebih murah.

Alasan ketiga adalah aneka rasa. Jika perkahwinan menggunakan kuih pengantin biasa, maka kuih yang tersedia hanyalah satu rasa saja. Untuk cup cake pengantin, kuih yang digunakan untuk cupcakes adalah beraneka ragam, sehingga dapat melayani selera semua orang.

Bahkan dengan melihat 3 alasan di atas saja, apat dilihat bahawa cupcakes untuk perkahwinan memang menggoda. Dan jelas, masih banyak alasan-alasan lain mengapa wedding cupcakes lebih baik dibandingkan dengan wedding cake biasa.

No comments:

Post a Comment